Ekonomi

Petrol tankeri taşıma maliyetlerinde keskin düşüş

Dünyanın en büyük petrol üreticisi ülkelerinden bazılarının arz kesintilerinin tanker ihtiyacını azaltırken, bu durumun dünya çapında ham petrol taşıma maliyetlerinde önemli düşüşe yol açtığı belirtildi.

Orta boy Aframax’lar ve üstün tankerlerde nakliye maliyetleri hafiflerken, fiyatlardaki düşüş Rusya’nın ihracat kısıtlamaları ve Suudi Arabistan’ın Eylül ayında yürürlüğe girecek olan üretim kısıntılarına denk geliyor.

Sektör yetkilileri, fiyat hareketindeki üretim kesintilerinde en değerli faktörün OPEC+ olduğunu değerlendirmekle birlikte Irak ve Nijerya’daki arz kesintilerinin de etkili olduğunu değerlendiriyor.

Rusya’nın Karadeniz’de Tahıl Anlaşması’ndan çekilmesinin ardından yaşanan gerginliğin bile nakliye fiyatlarındaki artışa yardımcı olmadığı gözlemlenirken, bu gemilerin bölge dışına ticaret yapmak zorunda kalarak fiyatlar üzerinde daha fazla baskı oluşturabileceği öngörülüyor.

Bir ayda yüzde 80 düştü

Baltık Borsası verilerine göre, bu hafta başında Akdeniz üzerinden nakliye yapan orta büyüklükteki tankerlerin günlük getirisi bir ay önce 30 bin dolardan 5 bin 905 dolara geriledi. Bu rakam Haziran 2022’den bu yana en düşük seviye olurken, fiyatlar 25 Kasım’da 157.744 dolara sıçradı.

Süper tankerlerde ise ABD Körfezi, Batı Afrika ve Latin Amerika’dan petrol nakletmek için kullanıldıkları için düşüş daha sınırlı oldu, ancak Orta Doğu’dan Çin’e mükemmel referans tanker fiyatları, yaşadıkları keskin artışları büyük ölçüde tersine çevirdi. Haziranda.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort